آیا نشانه هایی برای هجوم مگس ها به خانه وجود دارد

مگس ها موجوداتی آلوده هستند که وجود آن ها در هر مکانی مانند خانه و محل کار آزار دهنده خواهد بود. وجود تعداد کمی از آن ها طبیعی و قابل کنترل است اما اگر تعداد زیادی از آن ها وجود داشته باشند باید فوراً اقدامات عملی و مؤثر برای کنترل و دفع آن ها انجام داد که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خطرات ناشی از هجوم مگس ها

وقتی یک مگس، اطراف شما پرواز کرده و روی صورت و یا سایر قسمت های بدن شما می نشیند، قطعا آزار دهنده است و شاید در ابتدا تصمیم بگیرید که به آن بی توجهی کنید اما اگر تعداد زیادی مگس در اطراف خود ببینید قطعاً باید به هجوم مگس ها یا آلودگی آن ها مشکوک شوید که در چنین شرایطی باید از روش های قطعی در زمینه کنترل این حشرات کمک بگیرید. مگس ها می توانند خطراتی برای ما به همراه داشته باشند. نظیر:

  • انتشار بیماری های خطرناک و حتی کشنده
  • آلوده کردن غذا و ایجاد مسمومیت های غذایی
  • گزش دردناک از طریق برخی مگس ها و تبعات ناشی از آن

در صورتی که تعداد زیادی از آن ها را در خانه یا محل کار خود ببینید به نحوی که در زندگی روزانه و کاری شما تداخل و مزاحمت ایجاد کنند، باید اقداماتی سریع و جدی در پیش بگیرید.

لذا توجه داشته باشید که دیدن چند مگس مزاحم به معنای هجوم آن ها و آلودگی محیط شما به مگس ها نیست اما می تواند به نشانه هشدار، تلقی شده تا برخی اقدامات پیشگیرانه را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید.

نشانه های هجوم مگس ها به خانه

نشانه های هجوم و آلوده شدن محیط شما به مگس ها:

  • مشاهده چندین نقطه کوچک تیره به اندازه نوک سوزن
  • مشاهده مداوم مگس ها در اطراف غذاها یا سطل زباله
  • مشاهده کرم حشره یا لارو مگس

مگس ها مانند سوسک ها و یا ساس ها موجودات شب فعالی نیستند. آن ها در طول روز جلوی چشمان ما و بالای سر ما پرواز می کنند. تعداد آن ها کم باشد و یا زیاد، تشخیص حضور آن ها در خانه، کار سختی نخواهد بود. با این حال برخی دیگر از نشانه ها هستند که نشان از تهاجم مگس ها به خانه هستند.

نقاط تیره، همان فضولات مگس ها است که وقتی در قسمت های مختلف خانه مشاهده شوند، می تواند نشانه ای از هجوم مگس ها به خانه باشد.

کرم حشره، به مگس هایی گفته می شود که در مرحله لاروی هستند و نشان دهنده این است که مگس های بالغ، بخشی از خانه شما را برای تولید مثل انتخاب کرده اند. این کرم حشره ها اغلب در سطل های زباله و یا در غذاهای در حال فساد دیده می شوند.

لاروهای مگس

در صورتی که هر یک از نشانه های گفته شده را مشاهده کردید می توانید از وسایلی که خودتان نیز می توانید آن ها را تهیه کنید، برای به دام انداختن مگس ها استفاده کنید.

کار گذاشتن تله های نوری در اطراف خانه نیز یکی از اقداماتی است که می توانید انجام دهید. با اینکار تعداد مگس ها را کم می کنید اما روی تخم هایی که مگس ها تولید کرده اند هیچ تأثیری ندارد و در این شرایط باید از یک سم مگس حرفه ای برای رفع مشکل خود کمک بگیرید که تا طولانی مدت از شر آن ها خلاص شوید.

راهکارهایی برای خلاصی از هجوم مگس ها به خانه

در صورت هجوم تعداد زیادی از مگس ها به خانه، می توانید از سموم ضد مگس حرفه ای برای کنترل جمعیت مگس ها و حذف آن ها از اطراف خانه استفاده کرده و حتی نواحی که تخم ریزی کرده اند را از بین ببرید.

انجام روش زیر برای خلاصی صد در صد از مگس ها، در چند گام بهترین روش خواهد بود.

شناسایی گونه مگس (نوع تغذیه، تعداد تخمگذاری مگس در هر نوبت، محل مناسب برای تخمگذاری)، شناخت انواع روش های مبارزه با مگس، استفاده از سم مخصوص برای دفع آن گونه مگس

شناسایی گونه های مگس

مگس ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها بیشتر در خانه ها به دنبال تغذیه هستند. مگس هایی مثل:

هر کدام از این نوع مگس ها محل های متفاوتی برای تخمگذاری خود انتخاب می کنند و حتی ترجیحات تغذیه ای متفاوتی دارند. مگس های فاضلاب در خروجی های فاضلاب مانند سینک و کف شوی آشپزخانه و حمام یافت می شوند و مگس های میوه به دنبال میوه های رسیده در خانه و نزدیک گیاهان و باغ ها یافت می شوند. مگس های خوشه ای نیز بیشتر به دنبال یک مکان برای تخمگذاری به خانه ها هجوم می آورند و مگس بطری نیز ، داخل لاشه یا گوشت در حال فساد رشد و تغذیه می کنند.

بسته به گونه مگس، می توانید بهترین راهکار و روش را برای کنترل جمعیت مگس ها و از بین بردن آن ها مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت های ظاهری انواع مگس های خانگی

شناخت روش های مبارزه با مبارزه با انواع مگس

همانطور که گفته شد، مگس ها انواع مختلفی هستند و شرایط تغذیه ای و تخمگذاری متفاوتی دارند. همین موضوع، دلیل بر این است که می توان از روش ها و مواد مختلفی برای مبارزه با انواع آن ها استفاده کرد.

سموم ایمن و تخصصی

تجربه نشان داده که آسان ترین و سریع ترین روش برای دفع مگس ها و لاروهایشان، استفاده از سم مگس کش تخصصی است. این سموم برای انسان و حیوانات خانگی خطر و یا عوارضی به همراه ندارد و در کمترین زمان ممکن، مگس ها را از بین می برد. همچنین استفاده از سموم مگس کش، می تواند تا مدت ها اثر گذار باشد.

دلایل جلوگیری از هجوم مگس ها

مگس ها موجودات مزاحم برای خانه ها، محل کار و مکان هایی از قبیل رستوران ها و کارخانه های مواد غذایی و ... به حساب می آیند و تعداد زیاد آن ها می تواند خطراتی برای سلامتی انسان ها در پی داشته باشد.

در طی تحقیقات علمی مختلف به اثبات رسیده که مگس ها ناقل بسیاری از بیماری ها هستند. از جمله:

  • سالمونلا
  •  ایشزشیاکلی
  • تب تیفوئید
  • وبا
  • اسهال خونی
  • وبا

برای جلوگیری از هجوم مگس ها و کنترل افزایش تعداد آن ها، یکسری اقدامات عملی برای دفع آن ها وجود دارد که شامل ایجاد یکسری تغییرات در محیط داخلی و فضای بیرونی برای پوشش دادن تمامی نواحی و کنترل مؤثر جمعیت آن ها است.

توصیه های برای پیشگیری از هجوم مجدد مگس ها

جلوگیری از ورود مگس ها

پنجره ها و درب ها را ببندید یا با نصب توری های ریز در پنجره ها و درب ها، امکان عبور مگس ها و ورود آن ها به خانه را کاهش دهید.

بقایای مواد غذایی را در ظروف در بسته قرار دهید

مگس ها با نشستن بر روی غذا باعث انتشار آلودگی ها و در نتیجه ایجاد بیماری می شوند. غذاها و حتی میوه ها را در فضای باز قرار ندهید. بهتر است آن ها را در یخچال نگهداری کرده و یا در ظروف در بسته قرار دهید.

همچنین، مواد غذایی یا مایعاتی که روی زمین یا زیر کابینت و لوازم آشپزخانه ریخته شده را فوراً جمع کرده و آن را تمیز کنید.

سطل زباله ها

سطل های زباله را بررسی کنید.

درب آن ها به طور کامل بسته شده باشد. هر چند وقت یکبار، سطل های زباله را تمیز کرده و بشویید. زباله ها را به طور مرتب تخلیه کنید.

برای پیشگیری از ورود مگس به خانه، سطل های زباله را تمیز کنید

فضولات حیوانات خانگی را تمیز کنید

نه تنها فضولات حیوانات خانگی محل بسیار مناسبی برای تولید مثل و تخم ریزی مگس ها است بلکه ممکن است قبل از اینکه روی غذای شما بنشینند روی این فضولات نشسته باشند پس با تمیز کردن سریع آن ها، از این مشکل جلوگیری کنید.

مگس های مرده را بردارید

اجساد مگس هایی که به هر طریقی می میرند را جمع کنید چون این مگس های مرده، غذای مورد علاقه آفات دیگری مثل عنکبوت ها، سوسک ها، سوسک فرش و ... هستند.

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید