خلاص شدن از شر مگس زباله

چگونه از شر مگس های زباله خلاص شویم؟

همانطور که نام مگس زباله پیداست به مگس هایی گفته می شوند که در اطراف زباله ها به دنبال پیدا کردن منابع غذایی هستند. همیشه نیز به هدف خود می رسند و به منابع غذایی زیادی دست می یابند. روش های مختلفی برای کاستن از تعداد مگس های زباله چه در داخل خانه و چه در مکان های جمع آوری زباله وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

استفاده از حشره کش ها برای دفع مگس زباله

حشره کش ها به دلیل آنی و فوری بودن بسیار موثر می باشند. می توان به سادگی آنها را به حشرات موذی اسپری کرد و این یعنی از بین رفتن حشره! به همین راحتی است. با این حال، از آنجایی که بیشتر حشره کش ها حاوی مواد شیمیایی هستند، بهتر است بعد از سمپاشی اقدام به ترک محل کنید. در مواقعی این کار را انجام دهید که کودکان دور از محل هستند.

تله های پروازی

تله پروازی معمولاً دارای طعمه هایی است که برای "جذب" و به دام انداختن حشرات استفاده می شود. برخی از تله‌های پروازی می‌توانند صدها حشره را به دام بیاندازند و تا هفته‌ها می توان از آنها استفاده کرد. افراد می توانند از نوع غیر سمی این تله ها نیز استفاده کنند.

به دام انداختن مگس زباله با ورق های چسبنده

ورق های چسبنده نه تنها مگس های خانه و زباله، بلکه هر آفتی (حشره) را که با آن تماس پیدا می کند، از بین می برند. هنگامی که مگس با ماده چسبنده ورق تماس برقرار می کند، مگس به تله می چسبد و از بین می رود.

روشی ساده برای دفع مگس زباله

مگس کش های معمولی و برقی

اگر به استفاده از مگس کش علاقه دارید، این گزینه خوبی برای شما می باشد. به علاوه، ورزش خوبی برای عضلات است. مگس کش ها دو نوع معمولی و برقی دارند. در نوع دوم هنگامی که حشره با مگس کش برقی تماس ایجاد می کند، از بین می رود. پس از تماس حشره با مگس کش برقی صدایی ایجاد می شود که ناشی از ترکیدن موجود است.

مگس کش های برقی دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که از نام آن پیداست. از طریق برق حشرات را از بین می برند. مگس کش های برقی نه تنها مگس های زباله، بلکه چندین آفت دیگر را نیز هدف قرار می دهند.

استفاده از مواد طبیعی برای دفع مگس ها

مواد زیر همگی به عنوان راهکارهایی برای دفع و جلوگیری از تجمع مگس زباله شناخته می شوند.

  • سرکه
  • روغن نعناع
  • اکالیپتوس
  • برگ بو

می توان داخل و خارج سطل زباله را به مخلوط سرکه و/یا روغن نعناع رقیق شده آغشته کرد و برگ بو ها را در داخل و اطراف سطل زباله قرار داد.

پیشگیری بهتر از درمان

پس از کنترل آلودگی، ضدعفونی کردن تمام مناطقی که مگس ها با آن تماس داشته اند بسیار مهم است. مگس‌ها انواع میکروب‌ها و بیماری‌ها را حمل و منتقل می‌ کنند. آنها می‌توانند هر چیزی را که روی آن قرار می گیرند، از جمله میزهای آشپزخانه و همچنین هر غذایی که ممکن است بیرون باشد، آلوده کنند.

چند نکته برای دفع حشرات به ویژه مگس ها

تمیز نگه داشتن سطل زباله

همیشه سطل زباله را تمیز نگه دارید و درب آنها را محکم ببندید. آنها را از نزدیکی درهای ورودی خانه یا ساختمان بردارید تا از ورود حشرات جلوگیری کنید.

بستن راه های احتمالی ورود مگس زباله به خانه

پنجره ها و درها را تعمیر کنید. سوراخ‌های روی پنجره ‌ها و شکاف‌های درها، محل ورود مگس‌ها و همچنین سایر حشرات هستند. حتما زباله های حیوانات خانگی را که در حیاط هستند جمع آوری کنید. مگس‌ها به دلیل رطوبت ایده‌آل این زباله ها روی آنها تخم‌گذاری و تولید مثل می‌کنند.

ممانعت از اقداماتی برای جذب مگس

آبیاری بیش از حد گیاهان داخل خانه می‌تواند منجر به جمع شدن مگس‌ها شود. همچنین حفظ نظافت و پاکیزگی محیط اطراف محل سکونت در پیشگیری از تجمع حشرات بسیار اهمیت دارد. موارد زیر می توانند بسترهایی برای تولید مثل و زندگی مگس های زباله باشند.

  • گیاهان در حال پوسیدگی
  • بستر خاک
  • شهد گیاهان

دلایل جذب مگس

تفکیک زباله تر و خشک

از گذاشتن مواد فاسد (مثلا غذای قدیمی و غیره) در سطل زباله خودداری کنید. پیشنهاد می شود آنها را در یک کیسه پلاستیکی کوچکتر قرار داده و سپس آن را در سطل زباله بیاندازید. این کار نه تنها بوی ناشی از مواد فاسد را کم می‌کند، بلکه احتمال حضور مگس‌ها برای تولید مثل و تجمع را نیز کاهش می‌دهد. زیرا مواد پوسیده در کیسه پلاستیکی درب بسته می باشند.

یک تیر و دو نشان

از محلول ساده سرکه و آب می توان برای تمیز کردن سطل های زباله استفاده کرد. استفاده از این محلول برای دفع حشرات و همچنین از بین بردن بوی بد سطل زباله که عاملی برای جذب حشرات است، بسیار موثر می باشد. بعد از آغشته کردن سطل زباله به این محلول، حتماً اجازه دهید تا سطل زباله کاملاً خشک شود. زیراحشرات و مگس ها رطوبت را دوست دارند. اگر سطل زباله مرطوب بماند، احتمالا برمیگردند.

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید