گام های ساده برای رهایی از مگس

مگس ها آفاتی بسیار مزاحم هستند که با گرم شدن هوا و باز شدن درب و پنجره ها راهی خانه ها می شوند. این حشرات به دلیل آلودگی هایی که با خود حمل می کنند می توانند سبب شیوع بیماری های مختلف در بین انسان ها شوند، به همین دلیل از بین بردن سریع مگس ها بسیار مهم است.

در این مقاله، تعدادی از روش های ساده که به کمک آن ها می توان مگس های موجود در خانه را از بین برد آورده شده است. با بهره گیری از روش های مؤثر ذیل، می توانید شر مگس ها را از خانه خود کم کنید.

انواع روش های مؤثر در ریشه کنی مگس های خانگی:

1. از تله های چسبی برای کشتن مگس ها استفاده کنید

کاغذهای مگس کش چسبی با ماده ای پوشانده شده که مگس ها را به سمت خود جذب می کند. هنگامی که مگس به سمت این ماده پرواز می کند، به سطح آن می چسبد. همچنین این تله می تواند روشی بسیار ساده و موثر برای خلاص شدن از دست پشه ها نیز باشد.

روش استفاده از نوار مگس کش:

  • تله مگس کش چسبی را در مناطقی که مگس ها بیشتر دیده می شوند آویزان کنید.
  • این نوارها را در مناطق نظیر آشپزخانه یا جایی که غذا خورده می شود، آویزان نکنید.
  • تله های چسبی را که به آن ها مگس چسبیده، مرتباً عوض کنید.

2. خودتان تله چسبی مگس بسازید

شما می توانید نوار مگس کش را با استفاده از یک کیسه کاغذی مقاوم و مقداری شربت ذرت تهیه کنید. اما این کار به دلیل نیاز به خیساندن و خشک کردن مرتب کاغذ، ممکن است مدتی طول بکشد.

چطور یک تله مگس چسبناک بسازیم:

  • یک ورق از کاغذ کرافت را به تکه های 5 سانتی برش دهید.
  • مقدار مساوی از شربت ذرت و آب را مخلوط کرده و بجوشانید.
  • مخلوط را از روی حرارت برداشته و نوار های کاغذی را داخل آن بیندازید.
  • کاغذها را به مدت 4 ساعت یا بیشتر در مخلوط فوق بخیسانید.
  • کاغذهای خیسانده شده را به مدت 2 یا 3 ساعت آویزان کنید و اجازه دهید خشک شوند.
  • در مرحله آخر آن ها را با استفاده از نخ در مناطق مورد نظر آویزان کنید.

3. برای فراری دادن مگس ها، سرکه مالت را بجوشانید

در حالی که سرکه سیب بیشتر مگس ها را جذب می کند، سرکه مالت می تواند آن ها را فراری دهد. بنابراین می توانید برای از بین بردن مگس ها مقداری سرکه مالت را بجوشانید. مگس ها تحمل بوی این سرکه را ندارند بنابراین از منطقه متواری می شوند.

سرکه مالت بوی غیر قابل تحملی برای مگس ها دارد

 4. استفاده از تله فرومون

تله های فرومون برای همه انواع مگس ها، چه در داخل و چه در خارج خانه، موثر هستند. در این نوع تله ها از هورمون های جنسی مگس برای جذب و به دام انداختن این حشرات ها استفاده می شود.

5. استفاده از مگس کش برقی

حشره کش های برقی یکی دیگر از روش های کار آمد برای از بین بردن مگس ها هستند. این حشره کش ها دارای لامپی با فرکانس نوری جذاب برای حشرات می باشند. زمانی که مگس به سمت تله پرواز می کند در معرض شوک الکتریکی قرار گرفته و کشته می شود.

6. به کمک مگس کش پلاستیکی از شر مگس ها خلاص شوید

گاهی به نظر می رسد تنها چاره رهایی از مگس ها استفاده از یک مگس کش پلاستیکی خوش دست باشد. اگر به اندازه کافی فرز باشید می توانید با هر ضربه مگس کش اقلاً یک مگس را از میان بردارید. با استفاده از این اسحله، حتی می توانید مگس های در حال پرواز را هم هدف قرار دهید.

7. استفاده از اسلحه نمکی برای از بین بردن مگس ها

یک روش سرگرم کننده برای خلاص شدن از شر مگس های خانگی، این است که آن ها را با تفنگ آب پاش محتوی آب نمک غلیظ نشانه بروید. این روش برای از بین بردن سایر آفات هم قابل استفاده است. از آنجایی که نمک به مبلمان یا فرش، آسیب نمی رساند، می توان در محیط منزل با خیالی آسوده این روش را به کار برد.

8. از خاک دیاتومه استفاده کنید

خاک دیاتومه با آسیب رساندن به اسکلت خارجی حشرات، آن ها را می کشد. کریستال های ریز موجود در خاک دیاتومه، برش های ریزی در بدن و بال های مگس ایجاد می کند. در نتیجه این خراش ها پرواز ناممکن و مگس ها کشته می شوند. برای ساخت مگس کش خانگی، چند قاشق غذاخوری خاک دیاتومه را درون یک بطری اسپری محتوی آب بریزید، آن را تکان دهید و به گیاهانی که در خانه دارید و سایر قسمت های خانه که مگس ها به آن جذب می شوند بپاشید. گرد و غبار ریز خاک دیاتومه برای کشتن مگس ها و سایر حشرات آفت، کفایت می کند.

9. در خانه خود گیاهان گوشتخوار، پرورش دهید

گیاهان گوشتخوار هرچند راه حلی اساسی برای مشکل وجود مگس در خانه ها نیستند اما می توانند با خوردن مگس ها، تا حدودی از جمعیت این آفات مزاحم بکاهند. اما آن ها مگس ها را می کشند و  اگر شدت تهاجم مگس در خانه شما زیاد نباشد، گیاهان گوشتخوار می توانند روش مناسبی برای کنترل جمعیت مگس ها باشند. شما می توانید با پرورش دادن گیاه گوشتخواری نظیر ساندِو برای از بین بردن آهسته و مداوم مگس ها اقدام کنید.

10. از پوست یا روغن مرکبات برای دفع مگس ها استفاده کنید

در ساخت بسیاری از پاک کننده های تجاری و مواد دافع مگس، برای تمیز کردن آشپزخانه و دفع حشرات به طور طبیعی، از اسانس مرکبات استفاده می شود. بوی خوشایند مرکبات که باعث خوشبو شدن هوا می شود، برای مگس های خانگی خاصیت دفع کننده دارد. در مناطق آلوده به مگس، از اسپری روغن مرکبات استفاده کرده و یا اینکه سطوح را با استفاده از پاک کننده دارای اسانس مرکبات، تمیز کنید.

دفع مگس با مرکبات

همچنین می توانید با یک کاسه محتوی مرکبات، مگس ها را از خانه خود دفع کنید. برای این کار بهتر است پوست این میوه ها را خوب له کنید تا روغن آن ها آزاد شود. در رابطه با استفاده از روغن مرکبات توجه داشته باشید این ماده برای دفع مگس های میوه، راه حل مناسبی نیست و این گونه مگس ها را بیشتر جذب می کند.

11. از اسپری مو برای کشتن مگس ها استفاده کنید

استفاده از اسپری مو، باعث ایجاد اختلال در پرواز مگس ها می شود و آن ها را کند می کند و به شما امکان می دهد تا به راحتی به آن ها ضربه بزنید. اسپری زدن به مگس ها در حین بال زدن، بال های مگس را به هم می چسباند و سبب سقوط آن ها می شود. اما برای کشتن این مگس ها باید با یک مگس کش یا مجله، به آن ها ضربه بزنید.

12. از مایع ظرفشویی یک مگس کش قوی بسازید

مایع ظرفشویی مگس ها را به چند روش مختلف از بین می برد. صابون، خاصیت کشش سطحی آب را کاهش داده و غشاهای مخاطی مگس را می پوشاند و باعث خفه شدن آن ها می شود. به علاوه، بوراکس موجود در این شوینده ها، ترکیب شیمیایی است که در غلظت های بالاتر، به عنوان حشره کش مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه روش تهیه حشره کشی از مایع ظرفشویی که دارای هر دو ویژگی برای از بین بردن سریع مگس ها باشد، آورده شده است.

اسپری ساده و مؤثر مگس کش تهیه شده از مایع ظرفشویی

در دو فنجان آب گرم، حدود 7 تا 10 قطره مایع ظرف شویی بریزید. نصف قاشق چای خوری بوراکس به مخلوط فوق اضافه کرده و خوب بهم بزنید و مستقیماً روی مگس ها اسپری کنید.

نکته لازم به ذکر این است که در مواردی که تهاجم مگس ها شدید است این روش ها نمی توانند شما را از شر مگس خلاص کنند. در چنین شرایطی بهترین چاره استفاده از یک سم مگس کش مؤثر و استاندارد است.

 

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید