مگس های آزاردهنده در رستوران

وجود مگس ها در رستوران بیشتر از آن چیزی که ما تصور می کنیم اتفاق می افتد. ما در یک رستوران یا کافه هستیم و یک مگس بی وقفه در اطراف غذای ما حرکت می کند و صدای آزار دهنده اش مدام در کنار گوش ما تکرار می شود. در غذاخوری یا پیتزا فروشی های کوچک موجود در محله ها، ممکن است، این اتفاق بیشتر از سایر مکان ها بیفتد.

دفاع از رستوران های خود در برابر مگس ها

مگس ها از نظر جسمی به شما آسیب نمی رسانند. به این معنی که بسیاری از گونه های رایج مگس قابلیت گاز گرفتن یا نیش زدن را ندارند. اما این حشرات یک خطر بزرگ برای سلامتی هستند. آنها می توانند عامل انتقال بیماری های خطرناک و گاهی کشنده برای انسان باشند.

به ویژه صاحبان رستوران ها و آشپزخانه های تجاری باید اولین کسانی باشند که بدانند این آفات به ظاهر بی ضرر چه کاری می توانند انجام دهند، و چه خطراتی برای کسب و کار آن ها ایجاد می کنند.

آیا مگس ها در رستوران آفات خطرناکی محسوب می شوند؟

 مگس های خوشه ای و مگس های خانگی به دلیل انتشار حداقل 200 پاتوژن و انگل به انسان، از اسهال تا سل، شناخته شده اند. مگس ها تقریباً در هر جنبه ای از چرخه زندگی خود از مواد در حال پوسیدگی استفاده می کنند. آنها در داخل و اطراف کود، ظروف زباله، و سبزیجات فاسد تولید مثل می کنند. در حالی که از مدفوع حیوانات و زباله های آشپزخانه به عنوان منبع غذایی خود استفاده می کنند. دهان آنها ماهیتی اسفنجی دارد که به آنها کمک می کند تعدادی از باکتری های مضر را جذب کنند.

انتقال آلودگی توسط مگس به غذا

نحوه تغذیه مگس‌ ها‌ و تاثیر آن بر روند ایجاد بیماری در‌ مشتریان

مگس ها غذای جامد خود را با مایع شدن ماده با استفاده از ترشح بزاق خود بر روی آن هضم می کنند. به این ترتیب آنها می‌توانند باکتری‌های مضر را به غذای آماده شما نیز منتقل کنند، بدون اینکه نشانه‌ای از حضور آنها باقی بماند. مگس‌هایی که در آشپزخانه رستوران زندگی می‌کنند، این پتانسیل را دارند که نتایج سلامتی فاجعه‌باری برای مشتریان شما داشته باشند.

شاید بیشترین آسیبی که مگس ها به رستوران شما وارد می کنند، به شهرت شما باشد. مگس‌ها نه تنها تجربه غذاخوری را مختل می‌کنند، بلکه می‌توانند منجر به امتیاز حسابرسی پایین شوند و سلامت مهمانان شما را به خطر بیندازند.

دفاع از آشپزخانه شما در‌ مقابل مگس‌ ها‌

برای ارزیابی حساسیت آشپزخانه خود به مگس ها، باید به سطح آنها بنگرید. هنگامی که سطح مواد موجود خیره می شوید، ممکن است از دیدن اینکه چه تعداد منابع غذایی در رستوران شما از مگس پر شده است، متحیر بمانید. کنترل مگس ها برای رستوران ها واقعاً به تمیزی خلاصه می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای پیشگیری از مگس ها در رستوران ها آورده شده است.

پیشگیری از ورود مگس‌ ها‌ به رستوران‌

پیشگیری از ورود مگس ها به رستوران کار ساده ای نیست. این حشرات راه های زیادی برای ورود به مکان هایی با بوهای خوب دارند. اما چندین راهکار وجود دارد تا هر چه بیشتر مانع ورود آنها به رستوران ها شویم.

اطمینان حاصل کنید که زباله ها به درستی مهر و موم شده و مرتباً بیرون آورده شده اند.
زباله ها ماده مناسبی برای پرورش و تغذیه مگس ها هستند.

سطل های زیاله، محل تجمع مگس ها

با خرده نان ها و ضایعات مواد غذایی مقابله کنید.
آنچه برای ما کوچک است برای یک مگس عظیم است. اینها جاذبه های بسیار جذابی برای مگس هستند و می توان آنها را به راحتی با عملکرد پیشگیرانه کارکنان مدیریت کرد. این باید شامل تمیز کردن کامل زهکشی های کثیف، سینک ها، زیر دستگاه ها و ... باشد.

فضای رستوران را ایمن کنید.
این امر می تواند یک کار دشوار باشد زیرا مگس ها می توانند در چنین فضاهای کوچکی قرار بگیرند. مطمئن شوید که نقاط ورودی مانند درب ها، پنجره ‌ها، دریچه‌ ها و غیره را مهر و موم کنید. کارشناسان ما می‌توانند گسل‌های ساختاری را که تهدیدی برای هجوم‌های هوایی هستند که ممکن است هرگز در نظر نگرفته‌اید، انتخاب کنند.

کاربرد آفت کش فقط باید در شرایط شدید و تحت نظر یک متخصص استفاده شود. بدون مشورت با یک شرکت مدیریت آفات، هیچ گونه آئروسل یا محصولات مشابه را در اطراف مکان تهیه غذا اسپری نکنید.

آموزش کارکنان

اجازه ندهید کارکنانتان نسبت به حضور مگس‌ها بی‌تفاوت باشند.
خواه آن‌ها در آشپزخانه دیده شوند یا توسط مشتری گزارش شوند. اگر یک مهمان متوجه مگس شود، تیم شما باید آن را جبران کند. کارکنان نیز نباید فقط به نظرات مشتری متکی باشند. باید در صورت مشاهده در آشپزخانه، دقت لازم را انجام دهند.

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید