مگس های زباله چه هستند؟

به چه موجودی مگس زباله گفته می شود؟

مگس زباله که به مگس خانگی نیز شناخته می شود در تجزیه مواد غذایی دور ریخته شده نقش مهمی ایفا می کند. هنگامی که تعداد آنها زیاد باشد نحوه تغذیه آنها باعث می شود که به موجوداتی کثیف و غیر بهداشتی تبدیل شوند.

مگس های کوچک (آنهایی که  تازه از تخم بیرون آمده اند) از مواد عالی در حال پوسیده شدن که معمولا در سطل زباله یافت می شوند، و همچنین لاشه ی حیوانات مرده تغذیه می کنند. علاوه بر این، آنها از مدفوع حیوانات خانگی نیز تغذیه می کنند. بنابراین، این مگس ها می توانند موجب انتقال بیماری شوند و باید هر چه سریعتر از بین برده شوند.

چگونه مگس زباله را تشخیص دهیم؟

مگس های بالغ برای تخمگذاری به دنبال مواد در حال پوسیدن هستند. این مواد می توانند در یک سطل زباله یافت شوند، مدفوع و یا حتی جسد یک حیوان مرده باشند. هنگامی که تعداد مگس های بالغ و تازه از تخم بیرون آمده زیاد شود این مسئله کاملا مشهود است. این مگس ها به دنبال مواد آلی هستند که بتوانند روی آنها بنشینند و از آنها تغذیه کنند.

مگس ها در زباله ها به دنبال چه هستند؟

اگر زباله ها بوی بدی داشته باشند احتمال حضور این مگس ها و تخم و شفیره آنها در این ناحیه بیشتر می شود. هر دو مرحله زندگی این مگس ها قابل مشاهده است. مگس های بالغ می توانند به هر سویی پرواز کنند و مگس های نابالغ می توانند از مواد در حال پوسیدن موجود در سطل زباله‌ ها تغذیه کنند.

چه مکان هایی برای افزایش این نوع مگس های خانگی مناسب هستند؟

نواحی زیادی وجود دارند که مگس های ماده در آنجا تخمگذاری می کنند. مکان های مستعد تکثیر مگس ها، معمولاً مواد در حال فاسد شدن، تخمیر یا پوسیده شدن هستند. آنها در لاشه ی حیوانات مرده تخمگذاری نمی کنند.

مکانهایی که مستعد تکثیر مگس زباله هستند عبارتند از:

۱. زباله ها و ضایعات مواد غذایی

همانطور که از نامش می توان فهمید، مگس زباله عاشق زباله است. آنها در هر چیزی که با مواد غذایی و ضایعات مواد غذایی سر و کار داشته باشد تکثیر پیدا می کنند. شما می توانید در اماکن عمومی هر جایی که زباله باشد آنها را پیدا کنید.

۲. فاضلاب

همچنین، شما می توانید مگس زباله را در آبهای راکد، چاله ها، شبکه های زهکش و فاضلاب پیدا کنید.

۳. مدفوع

اگر مدفوع حیوانات در جایی انباشته شده باشد مگس زباله می تواند در آن زاد و ولد کند. اما مدفوع مرطوب و  دارای بافت محکم برای زاد و ولد آنها مناسب نیست.

۴. کودآلی

اگرمزرعه دارید و از مدفوع حیوانی برای کود استفاده می کنید، ممکن است محیطی مستعد برای پرورش مگس زباله‌ ایجاد کنید.

مدیریت دفع زباله

تفکیک زباله و اثر آن بر کاهش جمعیت مگس زباله

همانطور که از نام این مگس ها پیداست می توان با یک تغییر کوچک از شر آن ها خلاص شد. مدیریت زباله های یک خانه کار سختی نیست. اما این کار در رستوران ها، مجتمع های بزرگ ساختمانی، بیمارستان ها، مدارس، هتل ها و ... می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر تعیین ساعت دقیق خروج زباله، تفکیک زباله های تر و خشک در این مورد تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت مگس ها خواهد داشت.

اهمیت تفکیک زباله های تر و خشک

آنچه که منجر به بوی بد در زباله می شود در حقیقت ناشی از شیرابه زباله ها است. در نتیجه اگر مکان هایی مانند رستوران ها، بیمارستان ها، کارگاه های قطعه بندی مرغ، گوشت و ... بتوانند زباله های تر و خشک را از همان ابتدا تفکیک کنند، نقش مهمی در کاهش مگس های زباله خواهند داشت. اقداماتی در جهت کاهش شیرابه زباله ها نیز تیر نهایی بر پیکره جذب و تجمع مگس ها و البته سایر آفات خواهد بود.

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید