اقدامات ضروری برای دفع انواع مگس

مگس های خانگی از راسته دوبالان هستند. این حشرات همگی، یک جفت بال دارند. مگس های خانگی تقریباً در سرتاسر جهان یافت می شوند. این حشرات به عنوان مزاحم های بیماری زا شناخته می شوند.

انواع این مگس های خانگی از نظر طول بین 4 تا  12 میلیمتر بوده و خاکستری رنگ می باشند. تخمگذاری مگس ها روی مدفوع انسان و حیوانات، زباله ها و مواد پوسیده آلی انجام می شود.

ممکن است هجوم مگس های خانگی یک نگرانی اساسی نباشد، اما می تواند سبب گسترش انواع بیماری های خطرناک شود. در هنگام مواجهه با مگس ها، روش های ایمن و آسان بسیاری برای جلوگیری یا خلاص شدن از شر آن ها وجود دارد.

آیا مگس های خانگی مضر هستند؟

در بسیاری از موارد، مگس های خانگی فقط به عنوان یک مزاحم قلمداد می شوند. با این حال، مگس های خانگی می توانند ویروس ها و باکتری هایی را با خود حمل کرده و سبب شیوع بیماری ها شوند. بیماری های ناشی از مگس های خانگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

مسمومیت غذایی، وبا، تب حصبه، اسهال خونی، بیماری سل، عفونت چشم و عفونت تروپیکال یا بیماری یاز.

چگونه به صورت طبیعی از شر مگس های خانگی خلاص شویم ؟

اغلب افراد ترجیح می دهند که بدون استفاده از سموم آفت کش و به صورت طبیعی از شر مگس ها خلاص شوند. استفاده از روش های خانگی دفع مگس، به زمان زیادی نیاز دارد. همچنین ممکن است نتایج دلخواه را در از بین بردن تهاجم تعداد زیادی از مگس ها، در بر نداشته باشد.

 1 . استفاده از گیاهان معطر

گیاهان و گل ها را می توان در حیاط و محیط خارجی خانه کاشت تا مگس ها را از خانه خود دور نگه دارید. استفاد از گیاهانی مانند ریحان، گل همیشه بهار، اسطوخودوس، برگ بو، علف گربه یا سنبل الطیب به شما در دور نگهداشتن مگس ها از خانه کمک خواهد کرد.

استفاده از گیاهان معطر برای دفع مگس از خانه

2 . سرکه و صابون

مخلوطی از سرکه و صابون یا هر شوینده دیگری می تواند به شما در به دام انداختن مگس ها کمک کند. برای استفاده از این روش، حدود نصف لیوان سرکه سیب و چند قطره صابون یا مایع ظرفشویی را در یک لیوان بلند مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پوشش پلاستیکی آن را بپوشانید، برای اطمینان می توانید دور آن را با کش لاستیکی محکم کرده و در آخر سوراخ های کوچکی در قسمت بالای آن ایجاد نمایید.

مگس ها به سمت سرکه جذب می شوند و از طریق سوراخ ها به طرف آن پرواز می کنند. با این حال، مایع شوینده باعث می شود که مگس ها بمیرند. این روش بیشتر، مگس های میوه را به سمت خود جذب می کند.

3 . آب و اسانس فلفل قرمز

اسانس فلفل قرمز می تواند به دفع مگس های خانگی کمک کند. آن را با آب مخلوط کرده و در اطراف خانه اسپری کنید. به همین آسانی می توانید از ورود مگس ها به خانه جلوگیری کنید.

4 .  گیاه ونوس مگس خوار

استفاده از گیاهان گوشتخوار برای دفع مگس ها شاید کمی عجیب به نظر برسد. اما تعدادی از این گیاهان می توانند به شما در دفع این حشرات مزاحم کمک کنند.

ونوس های مگس خوار، گیاهان گوشتخواری هستند که حشرات را می خورند. هنگامی که یک مگس در دام گیاه قرار می گیرد، اطراف حشره بسته می شود. سپس مایعات هضم توسط گیاه ترشح شده و حل بخش های نرم حشره آغاز می شود. هضم مگس توسط گیاه ونوس، بین 5 تا 12 روز طول می کشد.

5 . طعمه های طبیعی

می توانید از غذاها یا نوشیدنی هایی که مگس ها به آن ها جذب می شوند استفاده کنید تا آن ها را به دام بیندازید. موادی مانند شکر یا عسل، سرکه، انواع میوه و حتی انواع گوشت برای جذب مگس به تله، کارایی زیادی دارند.

می توان از عسل برای جذب مگس در تله ها استفاده کرد

6 . حشره کش و مواد دافع

علاوه بر روش های طبیعی برای خلاص شدن از شر مگس های خانگی، می توانید از حشره کش ها برای کشتن یا دفع مگس ها استفاده کنید.

هنگامی که شما یک آلودگی بزرگ در خانه دارید، استفاده از حشره کش ها می تواند مؤثر باشد. زیرا به سرعت در نابودی مگس ها تأثیر گذار خواهند بود. با این حال، حشره کش ها در دراز مدت مؤثر نیستند زیرا مگس ها دارای عمر کوتاهی هستند. علاوه بر این، اثر بسیاری از حشره کش ها به سرعت از بین می رود. یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت اسپری های حشره کش، ایجاد مقاومت در مگس ها است.

7 . تله نوری

تله های نوری، جعبه هایی هستند که یک منبع نور در پشت آن ها قرار می گیرد. این نور  مگس ها را به خود جلب می کنند. هنگامی که مگس ها می خواهند به نور برسند، با یک شوک الکتریکی کشته می شوند. بهتر است تله های نوری را دور از پنجره ها و ورودی ها نصب کنید.

8 . تله های چسبنده

تله های چسبنده نوارهایی از کاغذ چسبنده هستند که می توانند در تمام خانه آویزان شوند. آن ها مانند سایر تله ها مؤثر نیستند، اما می توانند برای از بین بردن آلودگی استفاده گردند.

نحوه ی دفع حشرات از قسمت ورودی خانه

بسیاری از دفع کننده های طبیعی وجود دارد که می توانند این مگس ها را در بیرون از خانه متوقف کنند. می توانید گیاهان و گل هایی مانند ریحان یا گل همیشه بهار یا حتی چند عدد گیاه مگس خوار ونوس در اطراف خانه بکارید. همچنین می توانید تله های چسبنده را در محیط بیرون به کار ببرید.

از حشره کش ها نیز می توانید در خارج از منزل استفاده کنید، اگرچه مگس ها همچنان در برابر آن ها مقاومت نشان می دهند. بعضی سموم قوی دفع مگس وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید به سرعت، تهاجم های گسترده مگس را کنترل کنید.

چه چیزی باعث جذب مگس های خانگی به خانه می شود؟

مگس ها یا به دنبال غذا هستند و یا به دنبال جایی مناسب برای تخمگذاری می گردند. بنابراین موادی که منجر به جذب مگس به محیط می شود را از بین ببرید و یا دسترسی مگس ها را به آن کاهش دهید. این مواد شامل:

>> مواد پوسیده، از جمله ضایعات مواد غذایی و سایر زباله ها

>> مدفوع حیوانات به ویژه حیوانات خانگی

نقش زباله ها در جذب مگس به خانه

جلوگیری از هجوم مگس های خانگی

بهترین راه برای مقابله با هجوم مگس های خانگی، جلوگیری از ورود آن ها است. اطمینان حاصل کنید که مگس ها مناطقی برای تخم گذاری ندارند و چیزهایی که بتوانند مگس ها را جذب کنند را از بین ببرید.

اطمینان حاصل کنید که پنجره ها، درب ها و دریچه های خانه به درستی بسته شده و عاری از سوراخ یا هر گونه آسیب است.

از یک سطل زباله با درب محکم استفاده کنید و کیسه را به محض پر شدن، بیرون ببرید.

مواد غذایی را به طور صحیح در ظروف محکم نگهداری کنید.

ظروف یا لیوان های کثیف را روی پیشخوان نگذارید.

در صورت امکان شب ها چراغ های بیرونی را خاموش کنید. مگس ها به سمت نور جذب می شوند.

بلافاصله مدفوع حیوانات خانگی، مانند جعبه بستر گربه را تمیز کنید.

هجوم مگس های خانگی فقط یک مزاحمت به شمار نمی آید. آن ها می توانند برای سلامتی انسان خطرناک باشند. با تمیز نگه داشتن خانه، به ویژه زباله های مواد غذایی می توانید تا حدودی از هجوم آن ها جلوگیری کنید.

 

فروش سم مگس قوی آجیتا

نحوه خرید سم مگس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید